.:Followers That Cheer Up My Blog~~

24 Mar 2009

Syukur??

Pernah sahaja saya berdiri di tempat yang paling atas… Tetapi, kerapkali, aku merasakan tempatku hanyalah di bawah... Tidak bersyukurkah aku? Seringkali mata memandang mereka dengan penuh kekaguman... Mereka di hadapan aku kelihatannya cantik, baik dan apa sahaja... Adakah mereka tercipta terlalu sempurna… Dan tatkala itu semua, terasa diri kekurangan... Terhambur keluh-kesah yang tiada penghujung.

"Ya Allah, adakah aku golongan yang tidak bersyukur serta kufur dengan nikmat dan rahmat-Mu? Moga aku tidak tergolong dengan itu semua… Namaku saja membawa maksud syukur..."



Video ini bukanlah hasil carianku. Kredit kepada Mursyida, kerana dialah aku menemukan entri kali ini. Menurut mama Balqis, video ini banyak terdapat di youtube, namun kebanyakan darinya mengetengahkan tentang kriastianiti. Tolak ke tepi soal itu, lihat dengan mata hati seorang manusia biasa dengan iman seorang Islam. Dia menerima dirinya seadanya. Aku ini jauh lebih sempurna fizikalnya... Dan aku ini Muslim… Seharusnya aku lebih redha dengan apa yang berlaku… Selalu ku bacakan rukun iman, percaya pada Qadak dan Qadar, tetapi, aku benar-benar tidak menghayatinya...

"Ya Allah... Ampunilah aku... Aku bersyukur atas kurnian-Mu… Limpah rahmat dan nikmat-Mu, tidak terhinggga buatku... Moga apa yang aku miliki mampu memberikan secebis pengorbanan buat agamaku... Amin..."

0 801 terlepas cakap!!:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...