.:Followers That Cheer Up My Blog~~

17 Oct 2015

3 tahun kahwin, belum ada anak??

Assalamualaikum....

The topic is really annoying...
For me, and those who were in the same shoes...
So...
Oficially tak pernah pun reveal kat mana2...
But as I know, no one so serious with my blog...
(Hahahhah as myself bukanlah Hanis Zalikha, or Irine Nadia ke...)
So tak kisahla kalau gitau kat sini pun...
In FB, I keep silent, dunno why, lebih selesa...
Sebab, kita perlu kisah dan jaga hati orang, terutama mereka yang baik dengan kita...
Yes I'm happy, very happy to share with but I really know the feeling of hurts indirectly...
They will happy for you, dlm masa yg sama, diorang akan rasa sedih as they are not getting their wish yet...

Actually, cuma cerita biasa, I'm officially 5 months pregnant today...
Perkara biasa for others... tapi its a big miracle for me and husband...
Since, our anniversary by this November will be the 4th aniversary.. So, alhamdulillah for the biggest gift ever..

Ada yang tanya, how could I get pregnant...
After 3 years!

First, I believe, ini rezeki Allah, by the very right time...
Well, then, please, try to find out what is your problem physically...
Kalau normal, time plan cantik, it just belum rezeki, so keep berdoa...

In my situation, after kawin sampai after a year kahwin, I have no period at all...
So, I know dgn situasi mcm tu, I could not be pregnant...
We decided to go to a clinic, and after some procedure (maybe, I'll let u know bout the procedure later).. I was declared as PCOS..
Ianya sindrom, bukan penyakit.. I'm not sure boleh diubati, tapi boleh diperbaiki...
Do google, panjang pulak kalau nak paste kat sini...

As my weight dr 85kg to 93 kg, its real disaster...
So perlahan2 diet, from 93 to 87, 87 to 83, and the best one to 73kgs...
Jangan tanya how long it takes...
Hahaha 3years la, to get from 93, to 73...
Cara? More to atkin, which is no nasik n no air manis, plus jogging setiap petang
Dont be crazy, tak adala sampai setiap hari selama 3tahun, tapi mcm berfasa, means dlm bahasa pasarnya, ikut mood...

And masa the best weight 73kg, even I wish to get 60 something sebelum get pregnant, I was pregnant...
Alhamdulillah...
How do I realize I am pregnant, next post maybe...

So, I just wanna say...
Dont lose hope, Allah tahu masa yang terbaik
Allah tahu apa yang kita perlukan..

Aku kuatkan semangat, letakkan semua rancangan pada Allah...
Rasa pahitnya menunggu, dan akhirnya, Allah beri nikmat maniss...

Alhamdulillah..


0 801 terlepas cakap!!:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...