.:Followers That Cheer Up My Blog~~

3 Dec 2014

Positive menyebabkan Kaya!!

Hidup secara positive!!

Eh ada beza ke hidup secara positive, or negative, or neutral....
positive boleh bagi kau duit ke...

So saya tanya, saya jawab...
Ye, positive boleh bagi kita kaya...

Dah tu kalau orang tipu kau, kau tak marah...
kau nak rasa positive jer...
Boleh senyum jer?

Sepatutnya, jawapanya: Ya!!

Why?
Positive means kita sentiasa redha dan menerima dengan terbuka...
It means kita bersangka baik dengan Allah...
Bila kita bersangka baik dengan Allah...
Pastinya kebaikan memeluk kita...

Ya, mungkin ada situasi di mana kita marah...
Orang sakitkan kita...
Orang ambil bahagian kita...

Dan jangan lupa, Allah juga menggerakkan hati tangan dan semua organ manusia lain untuk memudahkan kita....
pernah tak kita dapat rezeki bergolek...
Pernah tak keadaan menjadi sangat smooth dan mudah...
Kau rasa, siapa yang gerakkan semua tu..

Allah menguji, Allah juga memberi..
Allah Maha penyayang...
Jadi, hiduplah dengan positive...

Saya pun sepatutnya positive...
Ada masa, ada gangguan shockwave yang menjadikan diri tetibe negative...
istighfar dan switch dengan cepat!!
Saya yakin, saya positive!!

1 801 terlepas cakap!!:

dhiera zainudin said...

well said!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...