.:Followers That Cheer Up My Blog~~

3 Apr 2011

Pilih satu: Kerja @ Abah @ Kekasih ?

Saya sibuk...
PLBS mahu disiapkan...
buku2 latihan perlu ditanda...
khabarnya, fasiLINUS mau datang esok...
mungkin yang baca tak faham...
tapi, kalau korang adalah cikgu, mesti korang faham...
deeply!!

Walaupon, sibuk, sempat curik masa, buka mukabuku,
juga buka blog
dan even menghapdetnya...
cisss...

Masa buka muka buku....
Si gumuk dan kaya ni, telah mengetag aku dalam satu notes fesbuknya...
Bunyinya...


-------ABAH-------
  • Mungkin ibu lbh kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari. Tp tahukah kita, sebenarnya ayah lah yg mengingatkan ibu utk menelefon kita?  
  • Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tp tahukah kita bhw sebaik saja ayah pulang bekerja dgn wajah yg letih ayahlah slalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian ?   Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jgn minum ais!".Tp tahukah kamu bahwa ayah sangat risau.??  
  • Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dgn tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bhw ayah hanya ingin menjaga kita? Krn bagi ayah, kita adlh sesuatu yg sangat berharga.  
  • Saat kita sudah d percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melangar kpercayaan nya...Maka ayah lah yg setia menunggu kita di ruang tamu dgn rasa sangat risau..   Setelah kita dewasa,ayah telah mghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar.. Di saat kita memerlukan ini-itu, utk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adlh org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dngan bangga..   
  • Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayahpun tersenyum bahagia.. Apa kita tahu,bhw ayah sempat pergi ke belakang dan menangis? Ayah menangis krn ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya"..   
  • Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita brsma cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita..   

      **By: Sani Osman** 
Pic dari sini sebab versi melayu, tak jumpa.
 Walaupon Mat Saleh, he cud feel the same to let her girl..
Erm... Sangat tersentuh... tambah pulak dengan lagu Saat Lafaz Sakinah by Far-East...  Memang kena sangat... Dalam bergembira, nak mulakan hidup baru which is perkahwinan, sebenarnya, ada satu rasa hiba yang ramai tidak sedar atau lupa, kerana terlalu gembira menggapai cinta... 

Thanx for everything abah~

3 801 terlepas cakap!!:

mommyYen said...

hai Scha
thanks u for ur komen.i hormat ur profession sbb i pun penah jd guru sandaran..tau mcmna rasa nya nak handle budak nakal.hehe..tp itu la..bole jd emosional gak kan..

imHepPie said...

sapakah gadis kaya itu wahahaha...rindu abah =_=

SCHAKEYRA said...

mommy Yen: scha?? aiyarks~~ cam kiut sangat jer nama tu.. hehehe.. yup.. ekcelei, bukan marah pon, just mcm.. ada yang baik, ada yang tak.. semua bidang pon mcm tu, aite.. try to be the best, kan??

mimie: gumuk dan kaya itu kamu.. luper eh nak copy the gumuk?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...