.:Followers That Cheer Up My Blog~~

30 Jan 2010

Bicara Cinta... Oooops! Bicara Hati

(Nyanyi dalam irama Tanya sama Pokok!!)
 Tanya sama hati... apa sebab resah, nanti jawab hati tanyalah iman;
tanya sama iman... awat hati resah, hati nanti jawab, tanyala diri!!♫♫


Urm... Agaknya, kenapala aku diduga macam ni... (Ayat standard mengeluh dalam hati). Bila ada keluhan macam tu, abah akan kata, "itu keluhan orang tak ada iman... Bukan Allah menyusahkan dia, tapi dia yang menyusahkan diri, tak berusaha mendekatkan diri dan mengabdikan diri pada Pencipta... Sebab tu, semua benda rasa berat!!" Panjang dan lebar abah bagi ceramah... 

Yup, seberat mana pon ujian Tuhan, tentu ada hikmah... Percayalah, dan aku selalu pegang ni, thats makes me believe, "behind the tears, there will be a big smile from deep of my heart..." 

I remember, Aisyah who is one of my bestie said that, "Allah takkan uji kita, kalau kita sendiri tak cukup kuat nak hadapi semua tu..." U are rite dear... Allah itu Maha Penyayang... Dia Maha Mengetahui, siapa yang diuji-Nya... 

Dan aku mula belajar, kita, orang-orang yang terpilih sahaja dipilih untuk merasa kesusahan, dan tanpa kita sedar, kesusahan ini akan selalu membawa kita kembali kepada Pencipta sebagai yang diciptakan... Since, kita adalah manusia yang selalu terlupa...

Saat ni, aku rasa ada satu keperitan... Dan aku mohon Allah akan kuatkan semangat aku, bukannya mengurangkan dugaan-Nya pada aku... Bagi aku, tak perlu minta dikurangkan rasa keperitan, tapi mintaklah agar diberi lebih ketabahan, agar kita senantiasa merasa terbiasa merasa tabah... aite!! GAMBATE!!


NOTAKECIKSANGAT: Actually, this is not a ceramah agama, ini cuma satu luahan or maybe could be said as therapy yang aku rasa, boleh buatkan hati merasa lebih relax...

0 801 terlepas cakap!!:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...